الأربعاء، 12 فبراير 2014

شجن , رسائل بحر

هو مش فكرة إن الواحد حن , لأنه العلاقة اساسا مبقيتش مريحة , و أقرب انها تكون متكلفة بل خانقة في كثير من الأحيان لي ...
هي بس فكرة الفراق عن ذكريات جميلة جمعتنا مش هينه ... مشكلة لما يكون شكلك ظالمك و الناس واخدة عنك فكرة مش حقيقية تبقي بتعاملك علي هذا الاساس مش علي اساس الحقيقة ...
بس نصبر نفسنا و نقول ان اللي في الصور و الذكريات مش هو اللي موجود قدامي حاليًا ... كل شئ اتغير اللي فاضل بس الاسم و الشكل ... لكن الروح و الاحساس راحوا لغير عودة .
عزائي إني فعلا عملت اللي عليا و اديت كل ما عندي و فوق طاقتي بزيادة بس هي الشخصية اللي قدامي طبعها كدا فيا أستحمل و أكمل  بلا شكوى , يا أنسحب بهدوء لو اعصابي معادتش مستحملة ... و الأخيرة هي اللي حصلت .

كذا مرة افكر اتكلم في التليفون ... بس فعلا مش عارفة ايه اللي ممكن اقوله . انا اساسا بقيت مخنوقة و مقفولة من ساعة اخر مرة من سنة ما رزعت الباب في وشي و انا بحاول و بمد إيدي بالهدية ... ياه كان شكلي مفتعل اوي و انا مش بعرف  باجي علي نفسي علشان الدنيا متنهارش ... بس الظاهر اننا الاتنين جيبنا آخرنا خلاص .
مش عيب في حد ... بس هي الدنيا ساعات بتبقي كدا

الحمد لله ان الفراق كان فراق نبيل بأقل الخسائر النفسية الممكنة .

الاموات لا يعودون للحياة ... عزائنا في القادم ان يبدلنا الله بصحبة صالحة :) 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق